کافه اکسسوری – تیمی از متخصصان قهوه مستقر در بخش قهوه کلمبیا باهدف توسعه کشاورزی پایدار و افزایش دسترسی به بازار در بین جوامع روستایی، شرکت اجتماعی وعده دهنده محصولات متمرکز بر تولیدکننده قهوه را تصور کرده، گسترش داده و مجدداً راهاندازی کردهاند.
بنیانگذار این مجموعه، اولگا ال. کوئلار جی میگوید که توسعه تجارت و مشاوره درنتیجه تغییرات ناشی از بیماری همهگیر COVID-19 است که به گفته وی بر کسبوکارها در سراسر زنجیره قهوه کلمبیا تأثیر منفی گذاشته است، اما همچنین برخی فرصتها را نیز فراهم کرده است تا الگوهای مصرف و بازار تغییر کند.
کوئلار اخیراً در خصوص قهوه کلمبیا گفت: «در کوتاهمدت، COVID-19 احتمالاً بر فروش و مصرف خارج از خانه در کلمبیا تأثیر گذاشته است، اما از طرف دیگر، چشماندازهای جدیدی از استراتژیهای ابتکاری برای رشد، برداشت، فروش و ترویج مصرف ایجاد کرده است.»
این مجموعه با اشاره به «Croppers» خود خدمات گستردهای را ارائه میدهد که عمدتاً به جوامع تولیدکننده قهوه روستایی کلمبیا شامل آموزش، تحقیق، توسعه فناوری، بازاریابی و ارتقا و موارد دیگر اختصاص دارد.
اولگا کوئلار گفت این گروه در تلاش است تولیدکنندگان را به خریداران علاقهمند به ایجاد مشارکت با هدف احترام و سود متقابل متصل کند.
«ما تصور میکنیم که عمدتاً با گروههای کوچک و متوسط تولیدکننده کار کنیم. حتی در این صورت، ما میتوانیم تولیدکنندگان بزرگتر را بهعنوان بخشی از هر پروژهای در نظر بگیریم تا در نقش آنها در زنجیره ارزش تبعیض قائل نشویم. ما همچنین شامل نوع خریدارانی هستیم که به پیشرفت تولیدکنندگان در زنجیره ارزش توجه و علاقه نشان میدهند.»
منبع: daily coffee news
کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.